Kodinkoneiden asennuspalvelu

Päivitetty viimeksi 19.3.2021 6.17

Ongelma

Kodinkoneiden asennuspalvelu

Ratkaisu


Asennuksen voi tilata vain kotiinkuljetuksen yhteydessä, eikä sitä voi ostaa erikseen. 

Alueelliset rajoitukset:

  • Kodinkoneiden asennusta ei ole saatavilla kaikille postinumeroalueille. Voit tarkistaa  täältä onko asennuspalvelu saatavilla postinumeroalueellesi.
  • Jos olet epävarma siitä, voimmeko tarjota sinulle asennusta, ota yhteyttä Electroluxin asiakaspalveluun chatilla tai puhelimitse ja autamme sinua.


Asennuspalvelu on maksuton ja se tulee lisätä tilaukselle laitteen lisäämisen yhteydessä. Lisäämällä tilaukseen asennuspalvelun hyväksyt samalla, että peruutusoikeutta ei sovelleta tähän palveluun, jos olet suostunut siihen, että palvelu suoritetaan ennen 14 päivän peruutusajan päättymistä ja hyväksynyt, että peruutusoikeutta ei sovelleta ja palvelu on suoritettu loppuun. Jos haluat palauttaa asennetun laitteen, vastaat itse laitteen irrottamisesta ja tästä muodostuvasta mahdollisesta kustannuksesta laitteen palautusta varten.                                                                                                                 

Electroluxin yhteistyökumppani Posti ottaa sinuun yhteyttä asennusajan sopimiseksi. Tämän jälkeen saat vahvistuksen varatusta ajasta sähköpostitse / tekstiviestinä. Muista, että asennusaika tulee peruuttaa tai varata vähintään 48 tuntia ennen suunniteltua toimitusta. Mikäli asennusta ei voida suorittaa asiakkaasta tai asiakkaan hallinnassa olevista syistä johtuen tai jos ajan siirto tai peruutus tapahtuu liian myöhään, on asiakkaan varattava uusi aika asennukselle. Uuden asennuksen hinta on enintään 170€/tuote. Electrolux pidättää myös oikeuden olla korvaamatta sellaisia kustannuksia, jotka asiakas on jo maksanut väliin jätetystä asennuksesta.

Asennuspalveluun sisältyy aina myös vanhan vastaavan laitteen irroittaminen.                        

Ennen kuin lisäät asennuksen tilaukseesi, on tärkeää, että luet alla olevat asennusehdot:

Asennusolosuhteet:

  • Asennus tehdään vain olemassa oleviin ja ammattimaisesti asennettuihin pistorasioihin tai sähkö- tai vesiputkiin
  • Integroitujen tuotteiden kalustelevyjen ja vastaavien asennus ei kuulu laitteen asennuspalveluun.
  • Asentaja ei tee mitään muutoksia asiakkaan omaisuuteen tuotteen sovittamiseksi tai asentamiseksi.
  • Varmista, että tuotteelle on riittävästi tilaa asennuspaikkaan
  • Poista kaikki syttyvät materiaalit asennuspaikalta.
  • Tapaukset, joissa asentaja tai huolitsija katsoo, että töitä ei voida saattaa päätökseen henkilövahinkojen tai ympäristövahinkojen vuoksi, asentajalla / huolitsijalla on oikeus keskeyttää työ. Jos asennuspalvelua ei voida suorittaa ja tämä johtuu asiakkaan vastuulla olevasta viasta tai olosuhteista, asiakkaan on maksettava uudesta asennuspalvelusta, jonka hinta enintään 170€ tuotetta kohden.


Laitekohtaiset vaatimukset:

  • Astianpesukone: Varmista, että astianpesukoneen korkeus vastaa muiden työtasojen ja keittiön kaappien korkeutta. Varmista, että tuotteelle on riittävästi tilaa, johon se asennetaan. Uusia asennuksia varten sokkeli on poistettava. Sähkö, kylmän veden liitäntä ja jätevesiliitäntä on oltava asianmukaisesti saatavilla. Astianpesukone ei saa olla yli 1,2 metrin päässä veden ja viemärin liitännästä, koska letkut eivät ylety tätä pidemmälle. Kaapeleiden ja letkujen reiät on porattava valmiiksi keittiön kaappeihin. Jos asennettava astianpesukone on varustettu "aqua stop"-liitännällä, reiän halkaisijan on oltava noin 10 cm. Vesiliitännässä on oltava toimiva sulkuventtiili. Astianpesukone toimitetaan ilman lisävarusteita, kuten vuotosuojaa. Osa taloyhtiöstä/vakuutusyhtiöstä saattaa vaatia vuotosuojan asentamista laitteen alle ja me suosittelemme aina sen ostamista ja asentamista. Huomioithan myös, että  koneen alle jäävä lattiapinta ei saa olla alempana kuin muu lattia tulvasuojan käytön mahdollistamiseksi.
  • Kalusteisiin sijoitettava uuni: Varmista, että tuotteelle on riittävästi tilaa, johon se asennetaan. Poista kaikki syttyvät materiaalit asennuspaikalta. Varmista, että pistorasiat ovat 0,5 metrin etäisyydellä asennettavasta tuotteesta.
  • Liesitaso: Varmista, että liesitasoa varten on riittävä sähköliitäntä saatavilla (mallista riippuen laite asennetaan joko kahteen tai kolmeen vaiheeseen (2*16A tai 3*16A). Varmista, että työtason asennusaukko on oikean kokoinen siihen asennettavalle tuotteelle.
  • Lattialiesi: Varmista, että lieden korkeus vastaa muiden työtasojen ja keittiön kaappien korkeutta.  Varmista, että tuotteelle on tarpeeksi tilaa asennettavaksi. Varmista, että lattialieden asennukseen on riittävä sähköliitäntä saatavilla (mallista riippuen tarve voi vaihdella, yleisimmin asennus tehdään kolmeen vaiheeseen (3*16A).
  • Jääkaappi / pakastin: Varmista, että tuotteelle on tarpeeksi tilaa, johon se asennetaan. Mikäli laitteessa on vesiliitäntä, ei se saa olla yli 3 metrin päässä vesiliitännästä, koska letkujen pituus ei enää riitä. Jääkaappi / pakastin toimitetaan ilman lisävarusteita, kuten vuotosuojaa. Suosittelemme ostamaan erillisen vuotosuojan laitteen alle sijoitettavaksi. Kun asennat täysin tai osittain integroitua tuotetta, ei asennuspalveluun kuulu kalustelevyn asennus
  • Pesukone: Varmista, että tuotteelle on tarpeeksi tilaa asennuspaikassa. Pesukone ei saa olla kauempana kuin 1,2 metriä kylmän veden ja viemärin liitännästä, koska letkujen pituus ei enää riitä. Vesiliitännässä on oltava toimiva sulkuventtiili. Jos kuivausrumpu asennetaan pesukoneen päälle, asiakkaan on ostettava erikseen väliasennussarja koneiden asentamiseksi torniksi.
  • Kuivausrumpu: Varmista, että tuotteelle on riittävästi tilaa asennuspaikassa. Jos kuivausrumpu asennetaan pesukoneen päälle, asiakkaan on ostettava erikseen asennussarja koneiden asentamiseksi torniin. 
  • Liesituuletin: Asennuspalvelua ei ole saatavilla liesituulettimille


Ostaessasi sivustolta electrolux.fi, lue lisää Electroluxin asennusehdoista täältä

Ostaessasi sivustolta aeg.fi, lue lisää AEG:n asennusehdoista täältä.